Carolina Mendonça

© Dudu Quintanilha
© Dudu Quintanilha

Bio

Carolina Mendonça is geïnteresseerd in de contaminatie van verschillende vormen van kennis en in een gevoeligheid voor afwijkende logica's. Ze behaalde een Master in Choreografie en Performance aan de Universiteit van Giessen in Duitsland en studeerde Performing Arts aan ECA-USP. Haar meest recente projecten zijn: Sirens (2021), een poging om een dissonant koor te componeren tijdens Belluard; Pulp- History as a Warm Wet Place (2018), over een intuïtieve archeologie die de resten van de 17de en 18de eeuw verteert; a useless land (2018) waarin ze samen met Catalina Insignares het publiek uitnodigt om te slapen tijdens een nachtelijke lezing in verschillende contexten zoals Maerzmusik in Berlijn, Ferme de Buisson in Parijs, Beursschouwburg in Brussel en Sesta in Praag; We, the Undamaged others (2017), een werk dat de notie van geluk als horizon van ons leven in vraag stelt en dat in première ging in Oswald de Andrade in São Paulo en in MIT-2018.

Carolina ontwikkelt een praktisch-theoretisch onderzoek dat ze deelt in de vorm van een workshop, Impossible Practices. De workshop werkt met telepathie, levitatie en diep luisteren en werd gepresenteerd in onder meer exerce (Montpellier), Tabakalera (Donostia), NIDO (Rivera), HfmdK (Frankfurt), Teerã National Theater (Teheran).

Carolina was een van de curatoren van het Performing Arts Festival VERBO (2017) bij Galeria Vermelho en Temporada de Dança (2017) bij Videobrasil, beide in São Paulo. Ze werkt als dramaturg met o.a. Marcelo Evelin, Marcela Santander, Dudu Quintanilha, Carolina Bianchi en Volmir Cordeiro.

Projecten & voorstellingen