March
Voor haar project March is Nathalie Rozanes geïnteresseerd in vragen zoals: Wat is er gebeurd zodat jij en ik samen zijn op dit precieze moment in deze ruimte voor dit publiek?
Wat voel je? Welke echo's? Wat reist er door ons lichaam? Wat is een gesprek? Op welke andere niveaus kunnen we communiceren? Hoe kunnen we ruimtes delen? Hoe kunnen we samen naar de toekomst kijken? Waar kunnen we humor vinden? Of wat zijn andere manieren om te overleven?
Toen ik de danseres Elizabeth Ward voor het eerst uitnodigde om te werken aan wat dit stuk zou worden, wist ik niet wat het zou worden 'over' of welke vorm het zou krijgen. Wat ik wel wist, was dat we in maart 2017 waren en dat er een ondoorgrondelijk jaar was voorafgegaan op nationaal, internationaal en persoonlijk niveau. In november 2017 kwam elektronische muzikant Frédéric Altstadt erbij. Ik kan hier van alles zeggen over het politieke en persoonlijke ongemak dat ik in het jaar daarop heb gevoeld, als actrice, als vrouw, als jood, als mens, maar ik probeer dit kort te houden. Wat ik kan zeggen, is dat het voelde alsof ik misschien eindelijk en volledig volwassen ben geworden.
Kunstenaar
Residenties
Rosas
Rosas & workspacebrussels
Rosas
Kaaitheater
Kaaitheater