Kevin Trappeniers

Kevin Trappeniers

Bio

Kevin Trappeniers (België) ontwikkelt een verstilde, beeldende en fysieke theatertaal in gedetailleerd, sensitief werk op het snijvlak van podiumkunsten en beeldende kunst. Hij maakt vooral voorstellingen waarbij acteren, licht, geluid, lichaam en scenografie even belangrijk zijn.

In 2019 start Trappeniers een nieuwe onderzoeksfase met residenties in België en Nederland.

In 2018 werkt Trappeniers aan AntennA en Ellipsis: een complementair tweeluik bestaande uit een installatie in de openbare ruimte en een theatervoorstelling in de zwarte doos. Beide werken gaan over de relatie tussen mens en technologie, en de onderlinge (mis)communicatie die daaruit voortvloeit, maar hebben een andere focus. Hoe beïnvloeden technologische mogelijkheden de communicatie tussen mensen? En hoe gaan we als mens om met de snelle technologische ontwikkelingen? Zowel de installatie als de voorstelling zijn op tournee in 2019 en 2020, zowel in België als internationaal.

Asymptote
is een vroegere visuele en fysieke theatervoorstelling die voortkomt uit een onderzoeksresidentie die werd uitgevoerd en begeleid door de kunstenruimte L'L. Het stuk werd ondersteund en gepresenteerd in heel België.

Een ander project dat ontstond uit de onderzoeksresidentie van L'L was de dansvoorstelling Selfed. Trappeniers werkte eraan in TAKT Dommelhof (België) en met Plesni Teater Ljubljana (Slovenië). Het stuk werd gepresenteerd als fysiek theater tijdens TAKT Festival #17.

Parallel hieraan werkte Trappeniers aan voorstellingen in o.a. de voorstellingen/installaties van de serie Saturnus van Karl Van Welden (United Planets), Cinérama en de serie Monster! van Abattoir Fermé, de tentoonstellingsvoorstelling Who Makes Paintings Anyway? met Lies Borgermans, Sara Tan en Thomas Vantuycom, The Wind Egg Project van Haseeb Ahmed, Egle Budvytytes' tentoonstellingschoreografisch stuk Skateboard Prayer, or Head below the Heart (Wiels).

Projecten & voorstellingen